Is 23 te oud voor een musicalopleiding?

Mijn hele jeugd bestond uit dansen en geef nu dansles als beroep. Maar eigenlijk vanaf kinds af aan was mijn droom musical actrice te worden. Maar omdat ik vroeger erg onzeker was, dacht ik dat alleen dansen voor mij was weg gelegt en mijn stem niet goed genoeg zou zijn. Nou ben 22 en heb nog steeds deze wens. Normaal gesproken om goed te worden moet je heel jong beginnen met zingen en daarnaast duurt een hbo opleiding 4jaar (ben dan 27). Mijn grote vraag is dus: ben ik niet te laat voor deze grote stap, (voor een opleiding)?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
6 jaar geleden
Ga er gewoon voor.

Antwoorden (2)

Niet volgens deze site:

https://fontys.nl/Studeren/Opleidingen/Dans-Musicaltheater-voltijd/Toelatingseisen.htm

"Niet de juiste vooropleiding?

Heb je niet de juiste vooropleiding, dan is het mogelijk om een 21+ toelatingsonderzoek te doen.
Dit bestaat uit een testdag waar je capaciteiten en aanleg op taal- en exact gebied worden gemeten."

Over te oud voor de opleiding wordt men geen woord gerept.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je bent nooit te oud. Maar houd er wel rekening mee dat je straks tussen veelal 17-jarige pubers in de klas komt te zitten. Bedenk je wel even of je dat wel wilt.