Ben je als werknemer verplicht om je aan je werkgever door te geven wat je vakantiebestemminng is / zal zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Nee natuurlijk niet, waarom denk je dat?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee echt niet. Wat wil hij met die info dan? Als jij vakantie hebt heb jij niks met je werkgever te maken. Net als op je vrije sagen. Steaks wil hij ook nog weten hie je je weekenden invult zeker!
Erna55
6 jaar geleden
Nee, er is geen verplichting om je vakantiebestemming door te geven.
Een werkgever kan belangstellend vragen waar je naar toe gaat op vakantie, maar daar hoef je geen antwoord op te geven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij defensie was dat voorheen verplicht dan konden ze je terug roepen voor het geval dat er iets aan de hand was zoals een grote oefening die uit het niets komt of andere calamiteiten
paulus811
6 jaar geleden
@Boldeagle, dan zullen ze toch wel iets meer van je moeten weten dan dat je op 'de Canarische eilanden' zit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Soms kan dit handig zijn, als je bijvoorbeeld familie hebt in een ander land. Dan kun je opgeven dat je je familie bezoekt en dan mag je bijvoorbeeld in plaats van elk jaar 3 weken vakantie dan 1x 6 weken krijgen en het jaar erop geen vakantie.

Antwoorden (1)

Normaal gesproken niet.

Maar soms zijn er uitzonderingen. Mensen die contractueel verplicht zijn om ten alle tijden oproepbaar te zijn moeten dat soms wél doorgeven. (of minimaal bereikbaar zijn)
Denk b.v. aan burgemeesters, ministers of defensie medewerkers.

E.e.a. moet dan wél contractueel vastgelegd zijn.