Maken ze er op het mbo een probleem van als je op je doorstroomformulier geen stempel krijgt van de decaan uit de middelbare school?

Ik heb in de zomervakantie een doorstroomformulier gekregen die ik moet meenemen naar mijn intakegesprek. Ik had me laat ingeschreven maar toch heb ik een uitnodiging gekregen voor een intakegesprek. Alleen staat er op het formulier dat er een handtekening en stempel nodig is van de decaan. Maar aangezien ik geen handtekening en stempel kan regelen tijdens de zomervakantie, zal dat mij dus niet lukken te krijgen. Het gesprek is ook voordat mijn middelbare school open is ( anders kon ik het nog regelen) maar denken jullie dat ze er een probleem van zullen maken als dat ontbreekt? Ze sturen het formulier in de zomervakantie dus ik neem aan dat ze de situatie wel zullen begrijpen, maar ben zo bang dat ik hierdoor niet wordt aangenomen ik wil gwn dat me intakegesprek soepel verloopt. Heeft iemand hiermee misschien ook ervaring gehad? ik heb wel gewoon mijn rapport van de school van een aantal jaren, en dus genoeg bewijs dat ik ook op die school heb gezeten. Maar ben dus zo bang dat ze er een probleem van gaan maken...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je tot het intakegesprek wacht om hierover iets te laten weten en pas daarna actie gaat ondernemen naar aanleiding van hun reactie, dan maken ze er misschien wel een probleem van.

Beter is het van tevoren actie te ondernemen. Dat kunnen of moeten naar mijn idee twee acties zijn:

1. Informeer van tevoren de mbo-school over je probleem en probeer het probleem vóór het intakegesprek met je middelbare school op te lossen. Laat dit ook weten aan de mbo-school.

2. Ik ben er niet van overtuigd dat een middelbare school de hele zomervakantie gesloten is. Er is vast wel eens een vergadering of een andere bijeenkomst van wat medewerkers ter voorbereiding op het nieuwe jaar. Bel of mail de school eens om te vragen wanneer de decaan aanwezig is. Hij of zij heeft, als hij/zij op de school aanwezig is, vast wel een paar minuten tijd om jouw probleem op te lossen. Maak daar een duidelijke afspraak over en houd je daaraan.

Als je de mbo-school van te voren laat weten dat je zal proberen de handtekening en de stempel te krijgen, dan weten ze in ieder geval dat je initiatiefrijk bent en graag je zaken goed op orde wil hebben. Als je dit pas bij het gesprek laat weten maak je geen goede eerste indruk, en dat lijkt mij niet handig. Beter is het ervoor te zorgen dat jij er alles aan hebt gedaan om aan alle eisen te voldoen. Is dat niet gelukt, dan ligt dat niet aan jou, maar is er sprake van overmacht. Daar zullen ze wel begrip voor hebben. Dan geven ze je zeker de kans alles nog na het gesprek in orde te brengen.

Succes!
Antoni
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel❤
Antoni
6 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+