Kan ik uitbesteed worden met een VMBO-t diploma?

Ik zit nu in 4H en dreig het niet te halen.

6 jaar geleden
1.7K
tinus1969
6 jaar geleden
Wat bedoel je met 'uitbesteed'? Van school gestuurd?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat is je doel na je diploma?
Licht even toe wat je precies bedoelt , 'uitbesteed' , betekent naar een andere school of niveau?
Toraq
6 jaar geleden
https://www.onderwijsconsument.nl/wat-de-rutte-regeling/ Hier staat het ongeveer uitgelegd. Misschien ben ik te ambitieus, maar mijn doel is uiteindelijk de studie international studies op de universiteit.
Toraq
6 jaar geleden
Maar als je niet weet wat uitbesteden bedenkt, dan denk ik dat de kans klein is dat je het antwoord weet.
MarBet
6 jaar geleden
Volgens mij zou het wel moeten kunnen, maar omdat je geval wat specifiek is, is het denk ik ook een beetje afhankelijk van de instelling waar je naar uitbesteed wilt worden, wat daar de voorwaarden zijn.
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer je een universitaire studie wilt gaan volgen , dan kun je het best toch eerst de HAVO afmaken. Daarna VWO en dan universiteit.
Toraq
6 jaar geleden
Daarom wil ik ook uitbesteed worden Erna.
Ik wil nu tenminste de havo afmaken, en daarna kijk ik naar mijn opties om naar de universiteit te gaan.
tinus1969
6 jaar geleden
@Toraq, het positieve is, dat je geen diploma hebt, ook geen VMBO-t diploma, blijkbaar. Je blijft dus leerplichtig, en je moet naar school. Er zal een oplossing voor je moeten worden gezocht.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Toraq, u kan via uitbesteding het Havo-diploma halen mits u de leeftijd van 18jaar hebt bereikt.
Het voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo) is namelijk toegankelijk voor leerlingen vanaf 18 jaar.

Antwoorden (3)

Als je HAVO 4 niet haalt, kun je of HAVO 4 overnieuw doen volgend jaar of je gaat naar het VMBO. Als je een HBO studie wilt doen, dan kun je dit na je HAVO diploma doen, of je doet VMBO, MBO en daarna na het HBO. Vraag jezelf af waarom je HAVO 4 niet dreigt te halen. Is dat omdat je er met de pet naar gooit of omdat het niveau te hoog is voor je? Als HAVO te moeilijk is, zou ik naar het VMBO gaan en dan MBO gaan doen. Daarna kun je altijd nog een poging doen om HBO te halen, maar dan heb je in ieder geval een MBO-diploma als blijkt dat HBO te hoog gegrepen is voor je.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Toraq
6 jaar geleden
Ik had moeite om in het begin te wennen aan het concept van leren voor SE's, daardoor zijn mijn cijfers van het eerste schoolexamen enorm slecht, en halen mijn gemiddelde flink naar beneden.
Op mijn school mag ik 4H niet opnieuw doen, daarom vraag ik naar de optie of ik kan worden uitbesteed.
Kan ik worden uitbesteed als ik al een VMBO-T diploma heb of niet?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je al een VMBO-T diploma hebt, kun je gewoon naar het MBO of een andere school zoeken waar je wel HAVO 4 mag overdoen. Overigens zou een heel jaar wennen aan een leerconcept te lang zijn. Dat je de eerste keer een toets onvoldoende haalt, oke. Maar daarna moet je je aanpassen. Als je je niet goed kunt aanpassen, kan dat betekenen dat je het niveau niet aankunt.
Als reactie op bovenstaande. Met een overgangsbewijs van havo 3 naar havo 4 kan een MBO opleiding worden gestart. Terug gaan naar het VMBO is onzinnig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, hier heb je gelijk in. Met overgang Havo 3 kun je inderdaad ook naar het MBO!
De theoretische leerweg VMBO-t is de enige leerweg binnen het vmbo waarin alleen algemene vakken worden gegeven. Het vmbo-T is hetzelfde als de mavo. Mavo en vmbo-T worden naast elkaar gebruikt.
Met een diploma vmbo-T kunnen leerlingen doorstromn naar mbo-niveau 3 en 4 of de havo.

Als een leerling in het voorgezet onderwijs de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt, is er een mogelijkheid om via uitbesteding aan het volwassenonderwijs (het vavo) een havo- of een vwo-diploma te halen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Er zijn nog enkele andere mogelijkheden die je misschien aanspreken en het overdenken waard zijn:
Als een leerling 16jaar of ouder is er een mogelijkheid het havo- of vwo-diploma te halen door bv certificaten van enkele vakken te halen of door het hele examen opnieuw te doen. Er is een mogelijkheid om een opleiding te volgen via het vavo van het ID college. Dit college heeft diverse vestigingen.

Toegevoegd na 22 minuten:
Korte samenvatting:
Uitbesteding is mogelijk bij de volgende schooltypen:
Leerlingen van vmbo-t (theoretische leerweg), havo en vwo die nog geen eindexamen hebben gedaan. Zij kunnen voltijd naar het vavo om alsnog dit diploma te behalen.
Leerlingen van vmbo-t, havo- en vwo-leerlingen die gezakt zijn voor hun eindexamen. Zij kunnen voltijd naar het vavo voor de vakken waarvoor ze zijn gezakt.
Leerlingen met een vo-diploma (vmbo of havo) kunnen op het vavo een diploma voor vmbo-t, havo- of vwo halen.
De school beslist in overleg met de leerling over de uitbesteding.
Voor alle vragen waarop u het antwoord op de site niet kan vinden is er een Helpdesk (telefonisch)
http://www.onderwijsconsument.nl/kan-een-leerling-via-het-volwassenenonderwijs-een-vmbo-havo-of-vwo-diploma-behalen/