Wanneer heb je geslaagd voor de 3F rekenexamen?

Ik heb voor rekentoets 3F een 5 gehaald, ben je dan geslaagd?

Voor 2F had ik een 9.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.8K
MarBet
6 jaar geleden
MBO niveau 4? Dan ben je met een 5 geslaagd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De rekentoets telt officieel niet mee op de middelbare school en MBO opleidingen.
Wellicht zijn er uitzonderingen maar je opleidinsmanager/mentor/teamhoofd moet voorwaarden voor slagen aan jou kunnen geven wanneer je erom vraagt. Mijn advies is dus even navragen als je twijfelt.

Antwoorden (1)

Behalve op het VWO ben je altijd ' geslaagd' voor de rekentoets tot nu, ongeacht het cijfer. De toets telt namelijk niet mee om te bepalen of je geslaagd of gezakt bent voor je schooltype, al komt het cijfer wel op de cijferlijst te staan.

Alleen op het VWO moet je minstens een 5 voor de rekentoets halen om te kunnen slagen. Daarnaast gelden uiteraard alle andere slaag-zakregels.
Computoon