Kun je op de Havo Scheikunde kiezen, als je deze niet als examenvak op de Mavo hebt gehad?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
MAVO bestaat niet meer. Dat is VMBO. Sommige scholen noemen het MAVO omdat het leerlingen trekt en interessanter klinkt dan VMBO. Je krijgt straks gewoon een VMBO diploma.

Antwoorden (1)

Nee, de vakken die je gaat volgen in havo 4 zul je bij begin van dat jaar moeten beheersen op het niveau van havo 3. Als je op vmbo / mavo geen scheikunde hebt gehad in je laatste jaar, heb je niet dat niveau. Als je echt heel graag scheikunde zou willen, zul je dat voor aanvang van het schooljaar havo 4 moeten inhalen. Het is de vraag of dat lukt met bijlessen in de zomervakantie. Overleg op jouw school of er eventueel voor de zomervakantie al mogelijkheden zijn om scheikundelessen bij te wonen en of het überhaupt kan. Maar als je 2 jaar achterloopt ten opzichte van de havo leerlingen, denk ik niet dat dat nog in te halen is.