Kan Ik met een propedeuse van de open universiteit, naar een andere universiteit instroment met een andere vaak?

Bevoorbeels ik doe cultuurwetenschappen propoduse op ou , maar ga daarna naar een universitiet in Nederland studeren filosofie .

Kan dat?
Of moet ik per se naar cultuur wetenschappen gaan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (1)

De opleiding Algemene cultuurwetenschappen aan de Open Universiteit bestaat uit de vier disciplines: Cultuurgeschiedenis, kunstgeschiedenis, filosofie en letterkunde.
Na voltooiing ontvangt u het Bachelor getuigschrift en mag u de Internationaal erkende titel Bachelor of Arts (BA) voeren.

U kunt rechtstreeks worden toegelaten tot de bacheloropleiding Filosofie als u in het bezit bent van een:
1. Een propedeuse- of einddiploma van een hbo-instelling
2. Propedeuse- of einddiploma van een andere universitaire opleiding

De Open Universiteit is een volwaardige universiteit, met hoogleraren en universitair docenten zoals iedere universiteit. Het verschil is dat de OU de (wettelijk verankerde) taak heeft onderwijs te bieden aan hen die niet volgens het geijkte patroon aan een universiteit kunnen of willen studeren. Nergens wordt vermeld dat een propedeuse gehaald aan de OpenUniversiteit minder zou zijn dan een propedeuse of eindiploma van een hbo-instelling.
De Rotterdamse Faculteit der Wijsbegeerte van de Erasmus Universiteit te Rotterdam biedt twee bacheloropleidingen aan: de Bachelor Wijsbegeerte en de Engelstalige Bachelor Double Degree with Philosophy.
Vraag het in ieder geval na bij de universiteit of bij de universiteiten van uw keuze
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Van hartelijk dank, ik wist niet dat het zo kon.