Hoe kan je het beste leren voor een nask toets ?

Gewoon de vragen die erin staan goed lezen of een samenvatting maken zoals bij een tekst ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor een natuurkunde/scheikunde toets in de onderbouw is denk ik een samenvatting maken het beste. Dit vak gaat nog niet diep in op natuurkunde/scheikunde en je hoeft vaak nog vrij weinig te berekenen. Daarnaast is het handig om de vragen te maken die je hebt gekregen.
tinus1969
7 jaar geleden
Voor nask, net als met wiskunde, is het toch vooral een kwestie van opgaven (berekeningen/toepassen formules) oefenen

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk zal je bij een toets (deels) vergelijkbare opgaven krijgen als die van je huiswerk. Probeer de opgaven die je eerder moest doen dus opnieuw te maken en focus je vooral op de opgaven die je toen niet of niet makkelijk kon oplossen. Oefen die nog eens extra en ga goed na hoe de oplossing gevonden kon worden. Zorg ervoor dat je de moeilijke opgaven ook kan oplossen, anders zal je deze moeten overslaan bij de toets wat natuurlijk niet is aan te raden!

Toegevoegd na 24 minuten:
Zijn er verschillende onderwerpen die bij de toets zullen worden behandeld, zorg er dan voor dat je al die onderwerpen hebt geoefend. Besteed niet te veel tijd aan één of een beperkt aantal onderwerpen zodat je voor de rest geen tijd meer hebt. Plan zonodig van tevoren hoeveel tijd je besteedt aan ieder onderwerp.
Antoni
7 jaar geleden
Altijd goed je huiswerk maken en vragen stellen als je iets niet stapt id al een heel goed begin. Probeer op tijd te gaan leren en een samenvatting te maken zodat je altijd je leraar nog om hulp kan vragen als je het toch nog niet snapt. Probeer opdrachten te maken die je nog niet hebt gemaakt en laat deze nakijken door je leraar. Veel succes!