Hoe verbeter je R van RTTI bij geschiedenis?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wie van de wattes?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Reproductievragen...? Gewoon goed uit het hoofd leren!
Erna55
7 jaar geleden
RttI gaat over leerprocessen. R staat voor Reproduceren. Wanneer je beter wilt leren en hogere punten wilt halen, kun je je beter in de lesstof verdiepen dan in de theorie van leerprocessen.
Maar wanneer je het in RTTI wilt vertalen : de R verbeter je door de lesstof goed door te nemen en deze te herhalen totdat je de stof helemaal kunt Reproduceren.

Antwoorden (1)

Bij RTTI staat de R voor reproductie vragen
Deze kun je uit je hoofd leren en letterlijk in het leerboek boek of de aantekeningen terugvinden.
Het gaat hier bijvoorbeeld om jaartallen, namen, betekenis van begrippen of woordjes bij talen. Voorbeelden:
Schrijf de ABC-formule op.
Waar zitten de nieren?
Schrijf het stappenplan zinnen ontleden op.
In welk jaar is de Euro ingevoerd?

Dat betekent dus: bij alle vragen de antwoorden opzoeken, aantekeningen maken en herhalen en nog eens herhalen, net zo lang totdat men de antwoorden kan dromen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Er zijn lessen in leren Reproduceren:
Reproduceren kun je leren, toegang alleen met een abonnement maar men kan gratis de proeflessen bekijken.