Een overgangsvergadering, hoe werkt dat? (Denk hierbij aan de inhoud van de vergadering en de beslissing)

Over een paar dagen vind er een overgangsvergadering plaats over o.a. mij, en ik ben er best nerveus over.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als regel wordt er eerst naar je cijfers. Bijna altijd zijn er vaste regels die beslissen of je "over", "bespreekgeval" of "doubleur" bent. Alleen de bespreekgevallen zijn spannend, want de beslissing kan twee kanten op: alsnog over (met of zonder taak) of toch doubleren.
Bij zo'n bespreking wordt naar van alles gekeken. Werkhouding, bijzondere omstandigheden, etc. Blijkt een meerderheid van de docenten daarna je een redelijke kans op succes in het volgende leerjaar te geven, dan ben je over. Zoniet, dan blijf je zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het laatste woord in zin 1 is natuurlijk "gekeken".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor deze heldere uitleg! :)