Is een luistertoets een schriftelijke toets?

Deze periode heb ik geen onvoldoendes gehaald, op een Engelse luister toets na. Ik vroeg me af of ik deze zou kunnen herkansen. Hij telt namelijk mee voor mijn SE. In het examenreglement staat dat je alle schriftelijke toetsen mag herkansen, valt een luistertoets daar ook onder?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Een kijk- en luistertoets is net zo min een schriftelijke toets als een mondelinge toets. Het is een aparte categorie.

Vreemd overigens dat alleen schriftelijke toetsen op jouw school herkansbaar zijn. Er zijn scholen waar ook andersoortige toetsen die meetellen voor het examen herkansbaar zijn. (Al is het natuurlijk wel lastiger voor de school om materiaal voor de toets te regelen want volgens mij heeft het CITO er maar 1 of 2 per jaar per schooltype. Of de school moet een oude gebruiken voor de herkansing maar dan bestaat het risico dat de antwoorden op de een of andere manier al bekend zijn geraakt.)
Computoon