Kan je wel stufi krijgen voor je 2e MBO opleiding, als je nooit stufi voor de 1e hebt gehad?

Voor opleiding 1 kreeg de persoon in kwestie geen studiefinanciering omdat hij te jong was, en heeft deze dus zelf betaald en behaald, zou hij voor een tweede studie wel studiefinanciering kunnen krijgen nudat hij ouder is dan achttien? Of kan dat niet meer omdat hij al een MBO diploma heeft?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Dat de studie een tweede studie MBO is is geen belemmering om studiefinanciering te kunnen krijgen. De studie moet wel een voltijdsstudie zijn.

Doe je een opleiding op niveau 1 of 2, dan zijn je basisbeurs en eventuele aanvullende beurs altijd een gift.
Doe je een opleiding op niveau 3 of 4? Dan worden de basisbeurs en aanvullende beurs pas een gift als je je diploma binnen 10 jaar haalt, gerekend vanaf je 1e maand studiefinanciering
fisbel