Volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Samenvattend_verband is een samenvattend verband een zins- of alineaverband dat een samenvatting tussen zinnen of alinea’s aanduidt. Signaalwoorden die zo’n verband kunnen aanduiden zijn: kortom, samenvattend, om kort te gaan.

Voorbeeld: "Het bestuur wil strenge maatregelen nemen tegen de speler. De spelersraad vindt dit overdreven en de leider van het team denkt dat een waarschuwing voldoende is. Kortom, het is nog onduidelijk hoe dit gaat aflopen.",

en volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Concluderend_verband is een concluderend verband een zins- of alineaverband dat een conclusie tussen zinnen of alinea’s aanduidt. Signaalwoorden die zo’n verband kunnen aanduiden zijn: dus, alles overziend, concluderend.

Voorbeeld: "Dit jaar wil ik op vakantie naar Turkije en dat kost nogal wat. Ik moet dus echt een zaterdagbaantje nemen om dit te kunnen betalen.".

De voorbeelden zijn ook van de Wikipedia-pagina’s.

Overigens dank voor je vraag, want ik kende deze taalkundige termen nog niet!
Antoni