Mag ik van school gestuurd worden zonder stage?

Hallo,

Mag mijn opleiding (MBO niveau 2) mij van de opleiding gooien als het mij niet lukt een stage te vinden?
We moeten zowel in leerjaar 1 en 2 een stage vinden voor 2 dagen per week, maar dit is erg lastig, dus ik maak me hier zorgen om.
Ik ben nu bijna klaar met mijn 1e stage en ik ben al aan het zoeken voor mijn 2e, maar tot nu toe geen succes..
Dus terug naar mijn vraag: Mag ik weggestuurd worden omdat ik geen stage kan vinden?

Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Amadea
9 jaar geleden
Dat zul je aan jouw schoolleiding moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat lijkt me wel.
Als je geen stage loopt kan de school je niet (goed) beoordelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar het lijkt me toch dat een school de verplichting heeft de leerling hiermee te helpen bij een BOL opleiding?
Reddie
9 jaar geleden
Je kunt jouw probleem natuurlijk op de school proberen af te schuiven. Misschien kom je verder door zelf iets te ondernemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben je al 18 want onder de 18 zou dat niet moeten kunnen want je heft geen startkwalificatie. Onder de 18 moet je contact opnemen met je leerplichtambtenaar in je buurt.

Antwoorden (1)

Dat hangt ervan af. Het zou misschien kunnen, maar dat kan te maken hebben met wat er in het schoolreglement staat. Zelf heb je misschien ook een Onderwijs- en Examenreglement gekregen. Kijk eens wat daar precies in staat.

Wat je zelf het beste kunt doen:
In de eerste plaats: blijf gewoon doorgaan met zoeken. En zeg het tijdig tegen je docent e/o decaan als het je niet lukt (of niet gaat lukken) om op tijd je stage-adres te regelen. Misschien kunnen zij je helpen, als je kunt aantonen dat je daarvoor je best hebt gedaan. Zij hebben meestal veel contacten met het bedrijfsleven.
En misschien helpt het als je een goede eerste stage-beoordeling kunt overleggen.