kan je na havo vwo gaan doen op een andere school?

Ik ben 17 jaar en zit in mijn eindexamen jaar 5HAVO. Hierna wil ik graag 5VWO gaan doen. Wellicht is het niet mogelijk om dat op mijn huidige school te doen. Is het mogelijk om dit op een andere school te doen? En kijken ze dan ook naar werkhouding?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Ja hoor, als er plaats is op die andere school! Besef wel dat je dan wel weer moet wennen aan een andere omgeving en na 5 jaar ken je natuurlijk wel alle docenten op je huidige school.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op een andere school wordt gekeken naar alles, dus ook naar de werkhouding.

Ook een punt van overwegen is de aansluiting qua stof als je van de ene school naar de andere overstapt. Heb dit zelf meegemaakt diverse keren en kan je vertellen dat het niet fijn is, kan je ook nog een jaar doubleren [blijven zitten] kosten!

Advies

Jazeker na de Havo kun je op een andere school VWO doen.
Alleen als je een hele goede reden hebt, zou ik overstappen naar een andere school.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe kan een andere school nu kijken naar je werkhouding. Dat kun je niet in cijfers meten. Verder maakt de methode niet uit. Havo is afgerond dus je zult altijd kans hebben dat ze op het VWO iets anders gebruiken maar dan begin je ook weer opnieuw.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is niet moeilijk hoor. Je hebt nog nooit gehoord van een telefoon? Informatie opvragen over iemand daar waar hij wel bekend is, met name de oude school?

Verder : zie mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Werkhouding is een zeer subjectief begrip en als de cijfers goed zijn moet je daarvoor alle leerkrachten gaan navragen. Lijkt me niet handig.