Kan ik naast mijn mbo opleiding, ook wiskunde volgen op de vavo?

Ik doe nu een mbo opleiding, heb hiervoor vier jaar havo gedaan en ik vind wiskunde gewoon een heel leuk vak, dus dat zou ik wel verder willen volgen is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Het voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo) is voor mensen vanaf 18 jaar en ouder. In het vavo kan iedereen alsnog een diploma voor het voortgezet onderwijs behalen. In bepaalde gevallen kunnen ook 16- en 17- jarigen hun middelbare school afronden via het vavo.
Als je aan deze voorwaarden voldoet, kan het. Zo niet dan zal je moeten wachten. Of een schriftelijke cursus doen, of een goed boek kopen en zelfstudie doen
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dit wat vroeger de *Moeder*mavo was?
Computoon
9 jaar geleden
De vavo is niet alleen voor vrouwen en bovendien op verschillende niveaus te doen.
Ja, als je in principe 18 jaar of ouder bent. Je volgt het vak dan op hetzelfde niveau als op de gelijksoortige 'gewone' middelbare school. Het examenprogramma is gelijk. Na slagen krijg je een certificaat, dat 10 jaar geldig blijft als je het zou willen gebruiken om t.z.t. het diploma te behalen.
Natuurlijk moet het wel met je lesrooster op het mbo gecombineerd kunnen worden maar dat is een praktisch punt. Bedenk dat de vavo geen hobbycursus is maar 'gewoon school'.

Je kunt het vak ook doen bij de bekende schriftelijke opleiders. Dan doe je Staatsexamen en krijg je ook een certificaat als je slaagt.
Computoon