Kan je na een mbo4 opleiding (niet afgerond) vavo volgen om naar hbo te gaan?

Ik zit met een vraag en hoop dat iemand hier voor mij antwoord op heeft.

Ik heb van 2007 t/m 2011 op het middelbare onderwijs gezeten, hier heb ik de eerste 2 jaar gemengde leerweg vmbo k/t gevolgd en in mijn 2 laatste jaren vmbo-t, ik heb dus mijn vmbo-t diploma ruim behaald.

Hierna heb ik van 2011 t/m 2014 een mbo4 opleiding gevolgd waarmee ik in het 3e leerjaar ben gestopt doordat mijn interesse totaal niet op dit gebied lag waardoor ook mijn inzet miniem was.

2 maanden hierna ben ik overleg gegaan met de leraar die ik toen de tijd had en heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik heel graag een niveau hoger wil voordat ik weer een studiekeuze moet gaan maken. Hij raadde mij aan een kijkje te gaan nemen bij het Vavo waar ik volgens hem in 2 jaar tijd havo 4/5 kan afronden en hier mijn diploma voor kan halen.

Klopt het dat ik zo na een niet-afgeronde mbo4 opleiding Vavo kan gaan volgen? Mijn eind examens op Vmbo-T zijn dus in principe ruim 4 jaar geleden. Zijn hier ook nog eisen aan vastgesteld zoals gemiddelde cijfers, en hoe zit het met bepaalde vakken weg laten vallen?

Heel erg bedankt alvast.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben inmiddels 19 en wordt over een maand 20.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Je bent (bijna) 18 en toe aan een volwassen benadering. Misschien voel je je niet meer thuis op je huidige school. Of je bent blijven zitten in de derde, gezakt voor je vmbo-examen of je mist een aantal deelcertificaten. Dan is deze opleiding iets voor jou! Je moet flink je best doen, maar dan heb je een diploma waarmee je naar het mbo kunt.

Dit staat op de website van het VAVO lyceum voor de opleiding vmbo tl, eenjarig