Wat zijn de (extra) kosten bij een dubbele bachelor of master?

Op verschillende websites heb ik gelezen dat geen extra kosten worden berekend bij het doen van een dubbele bachelor of dubbele master op de universiteit. Ook staat op verschillende websites dat je als je een tweede bachelor of master aansluitend aan de eerste bachelor of master doet, hier ook geen extra kosten voor worden berekend.

Is dit ook van toepassing op een eventuele derde aansluitende bachelor of master? En ik neem aan dat de regeling hetzelfde is wanneer in het tweede jaar van de eerste bachelor/master begonnen wordt met een tweede bachelor/master?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (1)

Er zijn wel! extra kosten voor een dubbele bachelor of een dubbele master relatief aan een enkele master. Welke kosten maak je niet extra? Je betaalt geen extra collegegeld. Ook al doe je bachelor 1 bij de Erasmus Universiteit en bachelor 2 bij de UVA, dan alsnog betaal je maar één keer collegegeld bij één instelling. Kijk maar hier: https://duo.nl/zakelijk/ho/BRON_HO_Nieuw/collegegeld/regeling-2e-studies.asp

Wat betaal je dan wel extra? Je moet natuurlijk boeken kopen voor je tweede bachelor. Dit kan aardig in de kosten lopen (ik betaal makkelijk €800 per jaar aan boeken voor één bachelor). Houdt daar rekening mee!