Het beste (mijns inziens) en meest complete pakket dat gratis te gebruiken is zal QGIS zijn. Maar dat is dan ook meteen erg compleet en dus misschien niet erg toegankelijk. Het hangt een beetje van het niveau van de leerlingen en de leerkracht af.
Wellicht dat er kleinere pakketten te vinden zijn voor meer gerichte GIS-toepassingen, maar dan zou ik beter moeten weten wat de bedoeling van de lessen is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Ik ben er lekker mee aan het pielen. Daar kan ik wel wat mee. Op de middelbare school kun je best wat verwachten van de leerlingen hoor.