Krijg ik nog kindergeld als ik ga stoppen met secundaire school terwijl ik mijn examencommissie 3de graad diploma al heb behaald?

Hallo iedereen,

Mijn vraag is dus of ik nog kindergeld krijg als ik stop met secundaire school, ik heb mijn 3de graad diploma al behaald via examencomissie (middenjury) en ik ga volgend jaar naar de hogeschool.

Toegevoegd na 47 minuten:
& ik woon & studeer in België.

1.1K
Erna55
9 jaar geleden
Door de termen die je gebruikt denk ik dat je in België woont. Het is handig wanneer je dat bij de vraag zou toevoegen.

Antwoorden (1)

Tot op de laatste dag van de schoolplicht, ontvangt elke Belgische jongere kinderbijslag. Ook na de 31ste augustus van het kalenderjaar van de 18de verjaardag is uitkering van de kinderbijslag nog mogelijk tot de 25ste verjaardag. Daar zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Er moet op regelmatige basis les worden gevolgd worden als student. Men doet een opleiding of vorming. Of er moet actief naar werk gezocht worden.

Studeren en werken is toegestaan met behoud van kinderbijslag, mits er in het 1e, 2e en 4e semester niet meer wordt gewerkt dan 240 uur. Er mag per maand niet meer worden verdiend dan € 480, 47

Zo zijn er nog wat bepalingen. Voor de hierbovenstaande informatie heb ik geput uit een PDF-bestand met uitgebreide informatie over de kinderbijslag (kindergeld) in België. Googel op: kinderbijslag na 18 jaar + voor wie en hoe + ucm
fisbel