Krijg ik nog studiefinanciering als mij inschrijf voor een HBO opleiding?

Ik heb een MBO niv 4 opleiding afgerond. Tijdens deze opleiding heb ik 1 jaar studiefinanciering ontvangen. Ik weet dat dit niet meetelt voor het HBO.

Als ik mij nu inschrijf voor een HBO opleiding, krijg ik dan studiefinanciering of kom ik in het leenstelsel terecht?

Als ik toch studiefinanciering krijg, wat gebeurt er dan als het leenstelsel ingevoerd wordt? Kom ik dan alsnog in het leenstelsel terecht of geld dit alleen voor nieuwe opleidingen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je de studie nu begint of zich inschrijft per 1 februari 2015 val je nog onder het oude stelsel.

Wanneer je dus vóór 1 september 2015 bent begonnen met een bachelor studie, behoud je de basisbeurs voor de bachelor. Voor de master vervalt je basisbeurs wel, als je die op of na 1 september 2015 begint.
fisbel