Bestaan er middelbare scholen in Nederland waar informatica worden gegeven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij wordt op de één of andere manier op ELKE middelbare school informatica gegeven.
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat heb je toch gewoon als vak? Ik kreeg dat in 1e jaar middelbaar al
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het nog nooit gehad in de onderbouw, maar bij ons wordt het wel als vak gegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb informatica als vak. Ik heb twee uur per week les en het is best leuk.

Het beste antwoord

Informatica is een vak dat alleen in de bovenbouw van havo en vwo aangeboden wordt. Je kunt het kiezen als profielkeuzevak bij het profiel Natuur & Techniek en als keuzevak (in je vrije ruimte) bij de profielen Cultuur & Maatschappij, Economie & Maatschappij en Natuur & Gezondheid.

Scholen hoeven niet verplicht informatica aan te bieden. Er zijn genoeg andere keuzevakken die ze kunnen aanbieden, denk aan aardrijkskunde, biologie, filosofie, maatschappijwetenschappen, management & organisatie en bewegen, sport & maatschappij. Scholen maken daar zelf een afweging in!

Sommige scholen bieden in de onderbouw vak aan als informatiekunde of ICT. Dat is echter lang niet op alle scholen zo en vaak leer je werken met computers bij de reguliere lessen en/of thuis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alle middelbare scholen in Nederland geven het vak informatica. Het is namelijk een verplicht in de onderbouw. Na de onderbouw mag je kiezen voor profielen. Dan krijg je afhankelijk welk profiel je kiest wel of geen informatica.

Informatica word ook wel informatiekunde genoemd.