Kan je na het vwo een hbo plus opleiding doen?

Hallo,
Kan je na het vwo een hbo plus opleiding doen? En werkt het net zoals bij een mbo+ opleiding, dus dat je met een havodiploma een mbo studie in 2 jaar kan doen? Dus dat je met een vwo diploma een hbo studie in 2 jaar kan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Een MBO-plus opleiding kan met de juiste vooropleiding vaak in 2 jaar gedaan worden. Wat je met Havo-plus bedoelt is me niet geheel duidelijk.

Bachelor Havo duurt 4 jaar. Bachelor WO duurt 3 jaar. Voor bepaalde HBO-studies is het mogelijk met een vwo-vooropleiding de studie met 1 jaar te verkorten. Om maar een voorbeeld te noemen: HBO Bio-informatica. Je moet dan wel het juiste profiel hebben. Zie de bron.

Een studie op HBO-niveau met een vwo-vooropleiding kan zeker niet altijd een jaar korter zijn in duur. Informeren bij de gekozen studierichting is dus noodzakelijk om een antwoord op je vraag te krijgen.

Als je wilt instromen als hogerejaars en dit hebt aangegeven in Studielink dan bekijkt je opleiding of je hiervoor in aanmerking komt. Vervolgens zal de opleiding hierover contact met je opnemen. Instromen in een hoger jaar is alleen mogelijk als je in september wilt starten en niet als je in februari wilt starten.
fisbel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In je eerste drie zinnen gebruik je waarschijnlijk twee maal havo waar je hbo bedoelt?