Hoe lang van te voren moet een school zijn PTA overzicht gemaakt hebben?

Ik hoorde ergens vaag dat het 1 oktober moet zijn, maar dat kan ik nergens terugvinden.
Het is nu namelijk al 5 oktober en mijn school heeft nog niks nieuws op de site gezet, terwijl er wel veel aanpassingen in zullen zitten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij mij was het vóór 1 november toen ik in de bovenbouw zat.

Antwoorden (1)

Het Eindexamenbesluit Voortgezet Onderwijs zegt er het volgende over (artikel 31):

Examenreglement en programma van toetsing en afsluiting
Het bevoegd gezag van een school voor voortgezet onderwijs, respectievelijk de examencommissie vavo, stelt jaarlijks voor 1 oktober een programma van toetsing en afsluiting vast, dat in elk geval betrekking heeft op het desbetreffende schooljaar

Het examenreglement en het programma van toetsing en afsluiting worden door de directeur voor 1 oktober toegezonden aan de inspectie en verstrekt aan de kandidaten.

-------------------------------------------------------------
In de wet staat dus dat het PTA vóór 1 oktober aan de inspecteur moet worden toegezonden. Vervolgens dat het PTA aan de leerlingen moet worden verstrekt. Het hangt van de school af of dit al vóór 1 oktober gebeurt of in de loop van de maand oktober. Als de school de leerlingen (en ouders) serieus neemt wordt er niet lang na 1 oktober gewacht met met het verstrekken van het PTA.
fisbel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel erg bedankt!
Ik vraag me alleen af wat de straf is op het overtreden hiervan.
Zouden wij als leerlingen nu een extra herkansing kunnen eisen of iets dergelijks? Want hierbij overtreden ze dus de wet?...
fisbel
9 jaar geleden
Nee, de school overtreedt de wet niet. Als er pakweg in de komende week geen PTA wordt verstrekt, is het niet handelen wel laakbaar. Maar zeer waarschijnlijk komt het PTA al gauw, zeker als jij de school er a.s. week aan herinnert. Als de school volgende maand het PTA niet zou hebben verstrekt, kan er een klacht wordt ingediend bij de inspectie. Maar zover zal de school het niet laten komen denk ik.