Wat zijn mijn rechten bij weigering voortgezet onderwijs?

Vorig jaar heb ik eindexamens gehad en ben ik gezakt (VWO). Ik heb besloten om VAVO te doen. Alleen doet de VAVO school moeilijk om mij aan te nemen, omdat ze vinden dat mijn eindexamencijfers te laag zijn en dat ik niet zal kunnen slagen volgens hen. Mijn vraag is of het VAVO mij mag weigeren en of als dat gebeurt mijn normale middelbare school mij ook kan weigeren. (ik ben trouwens 19 en heb geen starterskwalificatie)n

Toegevoegd na 3 minuten:
mijn middelbare school heeft mij uitbesteed aan het VAVO

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

De startkwalificatie is niet meer van toepassing.

Ja de VAVO mag je weigeren en ja je middelbare school mag je weigeren. Je kunt namelijk ook altijd mbo gaan doen.

Toegevoegd na 51 seconden:
Ze mogen je weigeren juist omdat je 19 bent, als je 17 zou zijn moet er een school zijn die je aanneemt omdat je nog kwalificatieplicht hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zeg niet dat het verstandig is, school interesseert zich niet meer in jou en daarom mag het wat ze doen. Als je 17 was geweest was dat anders. Je had beter op je eigen VWO kunnen blijven, VAVO is inderdaad niet zo geschikt als je op veel vakken bent gezakt. Dat is eerder iets voor 1 of 2 vakken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat je weer terug moet en moet aankloppen op je VWO, zij konden niet weten dat de vavo jou niet wil hebben en je wil en moet toch dat diploma hebben... Ze zijn overigens niet verplicht je weer toe te laten maar ze zullen het vast doen (of jij moet het erg bont gemaakt hebben vorig jaar zodat ze je liever kwijt dan rijk zijn).