wat gebeurd er als je stufi door laat lopen?

Vraag:
Als ik in januari ben begonnen met een studie en in april mij heb uitgeschreven dan heb ik in juni geen recht meer op deze
lening. Wat gebeurd er als ik te laat mijn studiefinanciering stopzet en alsnog
door laat lopen ( tot december ivm nieuwe studie) zal ik deze lening uit de leenfase ontvang? Wordt dit dan ook gewoon nog
opgeteld bij de totale studieschuld?

Heb gelezen dat dit wordt gezien als kortlopende schuld, maar dat dit dan alsnog
wordt toegevoegd aan de langlopende studieschuld en dan meegaat in de normale
terugbetaalprocedure?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
antwoord blijft precies hetzelfde als op je eerder gestelde vraag.

Antwoorden (1)

Ik zou eerst naar ib- groep bellen volgens mij kan je gewoon tot december studiegeld of lening krijgen, maar dan moet je op tijd aangeven dat je tot december ( want dan kan je het terugkrijgen) En als het tijdelijk hebt stopgezet dan bouw je geen studie schuld.

Ik zou bellen en wijzigingen nu nog doorgeven. Ik weet ook dat je niet door kan laten lopen.