Wat is een lokalen winkel?

iemand wilde de naam van een winkel niet zeggen omdat het een lokalen winkel is maar wat is dat??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Amadea
9 jaar geleden
Taalkundig klopt dat niet. Het is een lokale winkel. Geen winkel waar je lokalen kunt kopen...

Antwoorden (2)

Als jij in Utrecht woont, is een winkel in Utrecht (liefst nog in dezelfde buurt) een lokaal bedrijf. Een bedrijf in dezelfde plaats als je het over hebt of waar je woont.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oh vandaar dat ze het niet willen zeggen want dan kom je er achter waar ze wonen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of jij hebt er niet zoveel aan, omdat de winkel in hun buurt staat, en niet in jouw buurt, waardoor jij een enorm eind zou moeten reizen om bij die winkel te komen, of ze zeggen 'een lokale winkel' omdat jij de naam van de winkel waarschijnlijk niet kent, omdat hij in die buurt staat, en niet in de jouwe. Ik neem aan dat jij niet van elke plaats in Nederland de winkels kent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is een mogelijkheid, dat ze willen voorkomen dat jij erachter komt om wie het gaat. Dit om naam en adres voor jou verborgen te houden. Wat hjth in de reactie zegt, is ook een goede optie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja maar, ook al heb je niks aan een winkel omdat die te ver uit de buurt staat, dan kun je het er toch wel over hebben? Ik hoor ook wel eens van mensen die heel ergens anders wonen dan ik over plaatselijke winkeltjes die heel leuk zijn, of handige dingen hebben of zo en waar ze wel eens winkelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plaatselijke winkel, zo kun je een lokale winkel ook noemen. Natuurlijk is het leuk om te weten wat er zoal te doen is in andere plaatsen.
Als je praat over een lokalen winkel verkopen ze er lokalen (wat ik tevens nog nooit gezien heb).

Ik denk dat wat je bedoelt lokale winkel is, en dat is, zoals ook al eerder uitgelegd, een winkel die in de plaats is waar je bent/woont.

Definitie lokaal in dit geval: "als iets hoort bij een bepaalde plaats"

Bij de bron, zie definitie 2.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Een winkel waar men lokalen verkoopt, zou een lokalenwinkel (zonder spatie) zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je gelijk in :-)