wat moet je op een middelbare school over doen als je gezakt bent?

Ik heb dit jaar eindexamen Gymnasium gedaan, maar ik ben helaas gezakt. Ik heb eigenlijk het hele jaar voor alles voldoende gestaan en ging dus best wel goed mijn examens in. Helaas was (waarschijnlijk) de stress te hoog waardoor ik voor al mijn examens hele slechte cijfers heb gehaald. Ik twijfel nu of ik op mijn huidige middelbare school wil blijven volgend jaar, omdat ik heb gehoord dat je dan alles over moet doen. Klopt dit?
In mijn geval zou ik namelijk beter beter tijd kunnen investeren in het oefenen van examens etc.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je gezakt bent, moet het hele examen over. Centraal eindexamen en schoolexamens.

Je kunt ook Staatsexamen doen.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het niet zo dat je ook alleen de vakken kunt overdoen waarvoor je gezakt bent? Bijv. via een staatsexamen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
als je voor 2 of minder vakken gezakt ben zou ik het wel via een staatsexamen doen, maar daarvoor moet je wel gedisciplineerd zijn en uit jezelf dingen doen. niet een leraar die je huiswerk controleert etc
Computoon
9 jaar geleden
Je kunt de cijferlijst gebruiken voor de vakken waarvoor je geslaagd bent, voor de rest van de vakken kun je dan Staatsexamen doen. Cijferlijst is 10 jaar geldig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zegt dat je voor AL je examens slechte cijfers hebt gehaald, op welke vakken ben je nu echt gezakt? Verder moet je dit op school bepraten, niet hier!
ja k wilde net zeggen. Je kunt ook, als je voor weinig vakken gezakt bent, alleen die opnieuw doen. Hmm, als je de basis wel allemaal kent zou ik dat doen.