kan ik met inburgeringsdiploma naar mbo2 gaan direct , maar zonder mbo1(AKA)?

Ik doe MBO1 , maar ik wil stopen en ik wil inburgeringsexamen doen , maar ik weet niet als ik kan doen en direct naar mbo2 gaan , Ik wil weet hoe kan ik zonder AKA (MBO1) naar MBO2 gaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Voor MBO 2 moet je een diploma hebben tenzij er voor die richting geen MBO1 opleiding is. Als je je MBO1 diploma hebt heb je ook voldaan aan je inburgeringsexamen en inburgeringsplicht. Ik adviseer je om door te gaan, je hebt veel meer aan een MBO1 dan aan je inburgeringsdiploma en het is een goede basis voor MBO2. Vaak duurt een MBO1 toch maar maximaal anderhalf jaar? Ik kan nergens in de beleidstukken vinden dat je het ook om kan draaien: inburgeringsexamen is toegang tot MBO2. Ik zou dat ook raar vinden want als je niet slaag voor je VMBO diploma basis dan mag je ook niet naar MBO2, ik zou niet weten waarom dat wel mag met een inburgeringsdiploma.