Welke Franse lesmethode (HAVO niveau) kan ik het best kiezen?

Ik ben volwassen en wil graag alsnog Frans leren en bij voorkeur met een studieboek zoals ze die op de HAVO hebben. De keus is echter enorm en ik kan tussen de bomen het bos niet meer zien op de webshop van een boekhandel. Welke methode van de HAVO is aan te raden en maakt Frans leren aantrekkelijk? (LOI wil ik niet, het is duur en de tekst is te droog en taai)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vraag me af of een klassikale methode wel handig is om die voor zelfstudie te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb er ervaring mee, omdat ik op die manier ook Latijn heb geleerd. Ik ben erg autodidactisch aangelegd. Ik hoef er geen diploma voor, maar ik zou het heel leuk vinden als de Franse taal wat meer herkenbaar wordt voor mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!

Het beste antwoord

Wat het promopraatje van de uitgeverij waard is, weet ik niet maar als het gaat om een methode zoals die op de middelbare school gebruikt wordt, is de onderstaande misschien wat. (Al zul je ook uitwerkingenboeken e.d. moeten hebben en het is niet bekend of die ook 'gewoon' te koop zijn. Bovendien gaan middelbareschoolmethodes uit van lessen door een docent.)

"Grandes Lignes is de grootste methode Frans voor het voortgezet onderwijs. Maar dat niet alleen: uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat Grandes Lignes ook veruit de meest gewaardeerde methode Frans is."

En elders op de site:

"In de nieuwe editie van Grandes Lignes is het Europees Referentiekader volledig geïntegreerd. Zowel in de onderbouw- als in de Tweede Fase-edities. Het ERK is uitgangspunt geweest voor de auteurs bij het schrijven van de nieuwe edities. Voordat met schrijven begonnen is, zijn de can-do-statements van het ERK in het bouwplan voor de hoofdstukken verwerkt. Als u de boeken openslaat, ziet u het ERK op verschillende plaatsen terugkomen."
Computoon