Als ik in september 2015 een andere studie ga doen, heb ik dan nog steeds recht op studiefinanciering? (zie uitleg)

Ik begin al in september 2014 met een studie. Mocht ik stoppen met deze studie en een andere wil gaan volgen in 2015, krijg ik dan nog steeds studiefinanciering? En hoe lang nog?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

volgens mij krijg je dan gewoon studiefinanciering in de vorm van een lening.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, je krijgt nog studiefinanciering, alleen heb je er maar 36 maanden recht op, dus moet je het laatste jaar waarschijnlijk wel lenen. Ook als je een negatief bsa krijgt en je gaat daarna verder met een andere studie behoud je je stufi, op dat laatste jaar na dan. Als je voor februari van je eerste jaar stopt, wordt de studiefinanciering die je tot dan toe hebt gehad, omgezet in een gift.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt het niet vinden omdat het nog steeds niet allemaal is vastgelegd inclusief de regels... alles wat nu wordt geroepen is speculatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naast dat ik duo zelf gebeld heb, staat het ook op de duo site. En het akkoord is inderdaad nog niet vastgelegd, maar van wat ik hoor zijn de plannen zo goed als rond en zal daar dus niet veel aan veranderen. En dat van geen stufi als je voor februari stopt, lijkt me ook sterk, want dan is dat negatief voor verkeerde studiekiezers. Als je eenmaal ingeschreven bent voor stufi, en je gaat dat jaar daarna gewoon verder met studeren, is er niks aan de hand en behoud je je stufi (al gaan die maanden die je bij je eerste studie hebt gebruikt er wel af).