Ik ben door een depressie bijna de helft van de tijd afwezig op school(geoorloofd), kan ik nu problemen krijgen met de leerplichtambtenaar?

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik sta voor alles voldoende, en ik heb toetsen gemist maar ik mag ze altijd inhalen dat is geen probleem. De school weet het ook en ik heb veel contact met de orthopedagoog etc, ze hebben wel is gezegd dat dr aanwezigheid nog een punt voor aandacht was maar verder zeggen ze er niks over...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hey Noukkky,
Je zult ongetwijfeld even wat gezeur krijgen, maar als je echt ziek bent geweest kun je dit gewoon aantonen en zul je voor de rest geen problemen hebben. Ik weet niet of je veel toetsen hebt gemist, dit kan wel invloed hebben, ik zeg kijk eens of je gemiddelden nog voldoende zijn!
Kortom, sta je voldoende, was je echt ziek (depressief), niks aan het handje!
Verder wens ik je succes en hoop ik dat het beter met je zal gaan!

Groet,
MarcelRijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de school het goed heeft door gegeven kan en mag de leerplichtambtenaar zelfs geen onderzoek instellen.
Neen.

Een leerplichtambtenaar komt pas in beeld als je ongeoorloofd afwezig bent geweest,.

Ziekte etc. worden niet doorgegeven aan de leerplichtambtenaar.