Lang niet altijd verplicht, maar uiteraard altijd praktisch! Daarbij moet je je bedenken dat als je erg veel moeite hebt met deze vakken een technische richting misschien minder geschikt is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

e wordt tot de hbo-opleiding Informatica toegelaten als je in het bezit bent van een havo-, vwo- of mbo-4-diploma. Als je een havo- of vwo-diploma hebt, gelden vooropleidingseisen op basis van je profiel.
Havo

Cultuur & Maatschappij met wiskunde A of B
Economie & Maatschappij
Natuur & Gezondheid
Natuur & Techniek

Vwo

Cultuur & Maatschappij
Economie & Maatschappij
Natuur & Gezondheid
Natuur & Techniek

Hogescholen kunnen afwijkende of aanvullende eisen stellen; informeer bij de hogeschool van jouw keuze dus goed naar de toelatingsvoorwaarden.
Mbo

Je kunt informatica studeren met een mbo-vooropleiding op niveau 4. In de praktijk blijken mbo’ers nogal eens moeite te hebben met de overstap. Kom je van het mbo dan kunnen de onderwijsmethoden in het hbo - zelfstandig werken en projectonderwijs - het je lastig maken. Verschillende ROC’s en hogescholen proberen ieder op hun eigen manier de doorstroming te bevorderen. Je kunt daarom het beste bij de hogeschool zelf informeren naar de instroomvoorwaarden en de mogelijkheden van een verkort traject.