Hoe kan ik een klacht indienen over stage?

Ik werk al best wel lang bij een bedrijf die te maken heeft met logistiek. Het enige wat ik moet doen is simpele/zware lichamelijke werk. 2 dagen per week moet ik met de vrachtwagen chauffeur mee en moet mee helpen met het lossen van zware spullen. En andere dagen moet ik bijna de hele dag karren afbreken. Ook krijg ik niks geleerd en krijg ook geen vergoedingen. Terwijl ze mensen aannemen die geen lichamelijke zware werk hoeven te doen en die krijgen gewoon betaald om een aantal bloemetjes neer te zetten bij de juiste vakken. Door deze stage ben ik flink in de schuld opgelopen omdat ik niks ervoor krijg en op mezelf woon.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.1K
ronron1212
9 jaar geleden
Je stage begeleider daar kun je klagen. Stage vergoeding is niet een vast recht. Hoelang loop je nu al stage dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4 maanden, het wijzigen van stage betekent dat al me stage uren weg gaan en dat ik niet over kan gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is de stagebegeleider verplicht om de informatie die ik hem opstuur voor zich te houden als ik dat vraag? Dus de informatie voor zich houden binnen de school en niet vertellen tegen me baas op stage?
ronron1212
9 jaar geleden
Wout waar leef je van als geen stage doet je zit nog op school en als al een stage vergoeding had gehad kan je daar ook niet van leven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik krijg studiefinanciering 600 euro+ 178 lening = 778 euro per maand - 250 euro huur - ong 250 euro aan eten. - 180 les geld per maand. CZ, fitness abonnement/ rijlessen etc. Ik heb al -900 euro in me bank + nog ongeveer 800 euro aan lening. Dus binnenkort kan er geen geld worden opgenomen van me bank. + overige nood/onverwachte kosten
ronron1212
9 jaar geleden
Zoek een bijbaan. stop met rijles en andere zaken die geld kosten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb school van 8:30 tot 17:30 en stage van woensdag to zaterdag tot 19:00 bijbaan zoeken gaat niet. Ik ben gestopt met rijlessen, ik moet geld nog terubetalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is aardig als een bedrijf stage-vergoeding betaald maar zeker geen verplichting. Toen ik stage liep voor een HBO opleiding (ruim 20 jaar geleden) kreeg nog vrijwel niemand een vergoeding voor een stage. Overigens ging toen ook bijna iedereen na zijn stage 's avonds en in het weekend aan het werk om geld te verdienen (de stufi was toen ook niet genoeg om van rond te komen). Dus misschien ook een idee om een baantje naast je stage te zoeken? Kan wel zwaar zijn (en stage en opleiding en werken) maar je stage is tijdelijk en het is investeren in je toekomst. Om terug te komen op de inhoud van je stage, ik weet niet wat je opleiding is dus kan zo ook niet beoordelen of je je stagedoelen haalt. Maar wat de rest al zegt, ga praten met je stagebegeleider van je opleiding. Maar nog belangrijker, ga praten met je begeleider op je stagebedrijf. Hebben ze daar wel in de gaten dat je zo je doelen niet haalt en dat je het niet naar je zin hebt?

Antwoorden (2)

Ben je al in gesprek geweest met de stagebegeleider op de werkplek? Wat zeggen zij ervan? Je zou tegenover hen kunnen aangeven wat je leerdoelen zijn en dat je die niet haalt als je op deze manier verder gaat.
Mocht je dit al hebben gedaan kan je contact opnemen met je stagebegeleider op je opleiding. Die kan in gesprek gaan met het stagebedrijf. Mocht dat niet helpen kan je samen met je opleidingsstagebegeleider een oplossing zoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is de stagebegeleider verplicht om de informatie die ik hem opstuur voor zich te houden als ik dat vraag? Dus de informatie voor zich houden binnen de school en niet vertellen tegen me baas op stage?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De stagebegeleider heeft me zelf die plek aangeboden terwijl er niks te leren valt. Zulke taken heb ik gedaan toen ik betaald werk deed. Dus de stagebedrijf moet niet geschikt zijn voor stageadres en dus niet mag worden aangeboden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat hij het voor zich zal houden als jij daar om vraagt. Maar dat lost natuurlijk niets op: als er iets opgelost moet worden moet er met alle partijen worden gepraat.
Dat het stagebedrijf niet voldoet aan de stage-eisen is gek. Daar moet je het sowieso over hebben met je stagebegeleider op je opleiding. Anders zul je de stage ook niet voldoende afsluiten.
Helaas kan je over je stagevergoedingen niks afdwingen, hiermee moet je met je stagebegeleider van je stage in gesprek gaan. Wat betreft je taken? Het hangt ervan af, als ik alles zo lees, dan doe je waarschijnlijk MBO. Bij een MBO stage heb je, mits het niet een eerste jaars stage is, kerntaken gekregen die je moet tijdens je stage. Als je niet eraan toekomt om je kerntaken te doen, dan zou ik de school direct benaderen en het probleem aan hun voorleggen. Ga ook hiervoor in gesprek met je stagecoördinator van school.

Verder hetzelfde tips als anderen: stoppen met rijlessen, ga iets zuiniger leven (goedkopere boodschappen, etc.)

Verder kan je ook iets meer lenen voor je studiefinanciering. Ik lees dat je in totaal 778 euro per maand krijgt, je kan maximaal in totaal ongeveer 900 euro krijgen per maand, inclusief maximale lening en college krediet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op het MBO kun je geen college krediet ontangen, dit is alleen voor het HBO/WO
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ontvangen moest dat natuurlijk zijn.