kan ik als ik de 4 havo niet afgerond heb nogsteeds mijn diploma halen door naar avondschool te gaan?

Ik ben 17 jaar en zit nu in 4 havo. Ik weet bij mezelf dat ik dit jaar niet ga halen en ik ben al een keer blijven zitten dus dat is geen optie. Is het mogelijk om op een andere manier nogsteeds mijn havo diploma, of mbo 4, te behalen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij heb je als je havo 3 hebt gedaan toegang tot mbo niveau 2, ook al heb je geen diploma. Mbo 4 valt dus te behalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat zal vast kunnen denk ik..
want havo is een hoger niveau dan het mbo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt toegang tot mbo4 cdegroot....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en havo is NIET hoger dan mbo maar staat gelijk aan mbo4. Met een havo of een mbo4 opleiding kun je naar het hbo

Antwoorden (1)

Je kunt gewoon na de zomer naar een mbo4 opleiding dus dat is geen probleem, dat hoeft niet via een avondschool, jij hebt al toegang tot een mbo4 toen je overging naar havo 4.

Jij hebt nu geen startkwalificatie en dan is het heel lastig om avondschool te mogen doen maar niet onmogelijk. MBO4 is een veel beter idee: ga naar de decaan op je school.