welk niveau moet je halen om bioloog te worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Wat bedoel je met niveau? bioloog is een universitaire opleiding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet eerst vwo of iets gelijkwaardigs hebben om aan een universiteit aan een opleiding biologie te mogen beginnen.

Het beste antwoord

De Biologische Wetenschappen is een Masteropleiding. Je bent dus pas een bioloog als je je Masterdiploma hebt behaald. Om echter iets te kunnen betekenen in je vakgebied is doctoreren een noodzaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb het over een dieren bioloog bv naar landen reizen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je even verder toelichten welke richting jij dan bedoelt? Ik ken maar één domein dat 'biologie' heet en dat is de "Biologische Wetenschappen."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tijdens je masteropleiding kun je je specialiseren in een bepaalde richting, maar je moet daarvoor wel eerst je bachelor biologie halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook zonder promoveren/doctoreren kun je wel degelijk iets betekenen voor je vakgebied. Promoveren is echt niet noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De wereld van de wetenschappen is een kleine wereld. Er is weinig nood aan biologen dus de werkgelegenheid is beperkt. Als werkgelegenheid beperkt is dan moet je tot de top van je vakgebied behoren om je kansen op werk maximaal te behouden. Het heeft geen zin om een romantisch beeld te scheppen van de situatie want de economische situatie is dat nog steeds niet. Een doctorandus is (een van) de beste in zijn vakgebied en dat geeft je een extraatje bij sollicitatiegesprekken. Natuurlijk is dat niet altijd en overal het geval. Natuurlijk wordt niet altijd en overal een doctorgraad geëist, maar het geeft je iets extra;
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oke