Is het mogelijk om van havo 4 naar vwo 4 door te stromen?

Welke eisen kan een school stellen? En mag een school je weigeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Ja dat kan, ook halverwege het jaar nog. Het is echter per situatie verschillend dat betekend dus dat niet iedereen zomaar kan doorstromen. Vraag je mentor / decaan naar de mogelijkheden. Hoe eerder je dat doet hoe beter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan maar het is de school die hierover beslist, je kunt het niet afdwingen. (Meestal is het een combinatie van cijfers en het advies van de docentenvergadering. )
Computoon
10 jaar geleden
Onze school raadt overstappen na havo 1 en 2 echt heel erg af omdat je gewoon een flink stuk van de stof mist. Vanaf havo 4 willen ze echt eerst dat je je diploma haalt zodat je je startkwalificatie hebt en pas daarna kan doorstromen naar VWO5. Van havo 4 naar vwo4 is echt een hele onlogische stap, je wint er ook geen jaar mee én je hebt geen diploma. Of het mag ligt aan de school, die moet het toestaan. Vraag dat dus aan je decaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus ja, een school mag dit altijd weigeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb inderdaad na de havo vwo gedaan (eerst zelfs nog mavo) de inhoud van de stof is totaal anders. Je maakt het jezelf dus niet makkelijk door over te stappen. Zeker omdat je er inderdaad ook geen tijd mee wint. Bijkomend voordeel: je hebt twee keer de examens. Inclusief heeeeel veel vrij en veel feestjes :P