Is het mogelijk om twee master opleidingen op hetzelfde moment te volgen?

Heb net mijn HBO-Internationaal recht afgerond, en vroeg me af of ik Master-European Law en Master-Public International law?

Zijn de twee opleidingen namelijk tegelijker tijd te volgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, je kunt twee masteropleidingen tegelijkertijd volgen.

Soms is het daarnaast ook mogelijk om vrijstelling te kregen voor vakken uit de ene Master omdat je een soortgelijk vak al in de andere Master hebt gevolgd. De studieadviseur van de opleiding kan je vertellen of dit bij jouw masters ook zou gelden, en hoe je die vrijstellingen dan evt. kunt aanvragen.

Let wel op dat, nadat je een van de masteropleidingen hebt afgerond, je voor de andere masteropleiding het 'hoge tarief' aan collegegeld moet gaan betalen. Je moet dan denken aan collegegeld van meer dan 10.000 euro per jaar. In een aantal specifieke gevallen kun je toch weer in aanmerking komen voor het lage tarief, bijvoorbeeld als het een opleiding in de gezondheidszorg is.

Een goede bron is: http://www.dub.uu.nl/artikel/achtergrond/tips-om-betaalbaar-tweede-studie-te-volgen.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet wel zeker dat het mogelijk is, op alle universiteiten in Nederland. Of het slim is (qua studielast) is een tweede. Je moet dan officieel 84 uur per week studeren (een voltijdse studie is 42 uur per week). Sommigen kunnen het makkelijk aan, maar dat is wel een minderheid.