Mag je een 4 en een 5 staan met compensatie om te slagen?

Ik zit in havo 5 en mijn examens komen eraan. Ik vroeg me af of ik kan slagen als ik een 4 sta voor scheikunde en een 5 voor wiskunde B? Als compensatie sta ik voor informatica een 8 en voor maatschappijleer/combinatiecijfer een 7.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Je mag compenseren bij een 4 en een 5.
Het gemiddelde van gemiddelde van alle eindcijfers moet dan wel 6.0 of meer zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja. Maar met nog 1 voldoende meer of met een lager cijfer dan 4 in de lijst ben je gezakt. Dan helpt zelfs compensatie met een 10 niet meer. Je zit op het randje.

Toegevoegd na 12 uur:
Voldoende mz onvoldoende
Computoon