Kan ik na het behalen van mijn havo diploma een tussenjaar doen waarin ik extra havo vakken haal?

Ik zit nu in havo 5 en doe dit jaar dus eindexamen. Helaas mis ik natuurkunde, scheikunde en wiskunde B voor mijn vervolgopleiding. Is het mogelijk om deze vakken volgend jaar te behalen? Dat ik een soort van tussenjaar doe.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Ja, je kan na het behalen van je havo diploma (in overleg met je school) door naar het vavo (volwassenen onderwijs.
Op het vavo kan je vakken gaan halen die je niet op de middelbare school hebt gehad.
Het vavo bied het volgende aan:
Als je een vak wilt volgen dat niet in je profiel voorkomt of dat je nog nooit hebt gehad, dan moet je eerst zelf je kennis in dat vak op het vereiste niveau brengen. Gaat het om wiskunde, natuurkunde, scheikunde, biologie of economie, dan kun je per vak een toelatingstest doen.
Voor de vereiste en meer info zie bron.

Toegevoegd na 2 dagen:
Hier mijn bron:
https://www.horizoncollege.nl/opleidingen/vavo/wat-is-vavo/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bron ontbreekt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat zeg je nou? Je mag wel vavo doen maar voor je er aan begint moet je thuis al alles geleerd hebben over dat vak?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@pelle Nee, je hoeft alles al geleerd te hebben, met het vereiste niveau bedoelen ze wat basis en of voorkennis.