Wat moet je doen als je slechte punten haalt?

Voor een bepaald vak haal ik slechte punten hoe goed ik ook leer, maar wat moet ik dan anders doen?

Toegevoegd na 1 dag:
ps: het vak is aardrijkskunde

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Je moet uitvogelen wat er achter steekt, het zien te begrijpen, het waarom en het waarvoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wou het een duim omhoog geven maar ik ben nog niveau 1 dus dat kan helaas niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gegunde duim is zeker even gewaardeerd :-)

Andere antwoorden (7)

Vraag aan je ouders of je bijles mag krijgen voor het bewuste vak en aan je eventuele decaan wat de mogelijkheden en de kosten zijn.
Je leert n.l. of niet goed genoeg of je snapt het niet. (Dit is niet onaardig bedoeld, maar zo simpel is het)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar leer je toch niet goed genoeg of op de verkeerde manier.
Vind je de stof ook moeilijk te begrijpen? Snap je het niet?

Praat eens met je leraar/lerares. Misschien heeft hij/zij tips voor je en kun je misschien ook nog bijles krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je de docent vragen om extra uitleg na de les. Je zou ook bijles kunnen nemen. Vaak zijn er leerlingen uit hogere klassen die in hun vrije tijd bijles geven. Informeer op school even.

Soms kan het enorm helpen als een ander iets uitlegt, dan snap je het opeens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bespreek het met de betreffende leraar, misschien is hij bereid je bijles te geven.
ik heb het meegemaakt met wiskunde, hoe hard ik ook probeerde, ik snapte het echt niet.
mijn leraar heeft me toen na schooltijd bijgespijkerd, zodat ik toch over kon gaan.
succes!
14 jaar geleden
Niet meer leren als dat toch niet helpt. Dan kun je die energie beter gebruiken voor het leren van de vakken waarmee het je wel lukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je gewoon een 'deuk' voor dat vak in plaats van een knobbel. Dat had ik voor Frans. Hoe hard ik ook m'n best deed, het bleven drieeen. Zolang het maar voor één vak is, ga je er toch wel mee over. Als je het vak echt nodig hebt en niet kunt laten vallen, zul je inderdaad anders moeten gaan leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed leren wat je moet leren, bijvoorbeeld je hebt een toets over een onderwerp of een hoofdstuk. Wat mij betreft zeg gewoon stuk fo 5 / 10 keer doorlezen het hoofdstuk. echt dat werkt wel. Of gewoon iemand anders vragen die wel een beetje weet over het onderwerp. Je kan eventueel een bijles volgens...