Schoolgeld afgeschreven na stoppen opleiding, klopt dit?

Ik ben vanaf september 2013 begonnen met een MBO-3 opleiding, vervolgens ben ik hier per 31-12-13 mee gestopt.

Wat ik heb gedaan bij het beëindigen van deze opleiding:

- Stop zetten van studenten reisproduct, abonnement van ov-chipkaart gehaald.
- Einddatum opleiding ingevuld binnen Mijn DUO

Er is deze maand nogmaals schoolgeld afgeschreven door DUO, is dit correct of is er iets mis gegaan bij DUO, of heb ik misschien iets niet goed gedaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
even bellen en uitleg vragen

Antwoorden (1)

Grote organisaties zijn niet zo snel in het afhandelen van administratieve zaken. Jouw afmelding komt (volgens mij) ergens op een stapel te liggen en moet dan door allemaal mensen worden goedgekeurd. In de tussentijd worden andere goedkeuringen automatisch gedaan, zoals die afschrijvingen.
In bijna alle gevallen kun je aantonen dat je de uitschrijving hebt gedaan binnen de gevraagde termijn en zullen de organisaties dus je geld weer terugstorten. Je moet daar wel zelf weer achteraan gaan!