Stress voor je tentamen: Hoe komt het dat je gestresst bent? Als het door 'worst case scenario's' in je hoofd komt, dan is de Rationele Effectiviteits Training (RET) wellicht wat voor jou. Dat is een methode om ongewenst gedrag of ongewenste emoties ombuigt naar wel effectief gedrag. Zie hiervoor link hieronder.
als je last hebt van stress tijdens je tentamen: let op je ademhaling. Zorg ervoor dat die laag zit, dus vanuit je buik. Als de ademhaling laag zit, zul je merken dat je vanzelf rustiger wordt en beter kunt nadenken.
Helpt ook heel goed bij spreken in het openbaar en zingen...
succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Als le goed hebt geleerd, is stress niet nodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door niet te stressen wuahha:P
Je kan lekker een dagje uitgaan of met je familie/vrienden iets leuks doen:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel sporten! Of anders EFT, zie de link. En wel heel voor de hand liggend: op tijd beginnen met studeren!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een blowtje roken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
op tijd en genoeg slapen. en verder gewoon doorzetten, na 1/2 weken is het over
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oefenen.
Heb ik ook gedaan.
Een collega-student die al geweest is, uitnodigen voor een bordje eten met een glaasje wijn, en vragen of hij/zij even een proef-tentamentje wil afnemen.
Werkte behoorlijk goed voor mij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer je zelfvertrouwen wat op te peppen, door er zeker van te zijn dat je de meesten vragen weet te beantwoorden, Eet gezond, drink zo weinig mogelijk alcohol, slaap voldoende en laat je niet gek maken door anderen die geen tentamen hebben. Ondanks alles nog veel stress, informeer bij een natuurarts voor de mogelijkheden. Op dit gebied is er erg veel mogelijk! Dus eigenlijk moet je het zelf op lossen met en beetje hulp uit de natuur.Succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het spreekwoordelijke proeftentamentje is inderdaad een goede optie. Misschien met een biertje en een borrelnootje erbij om de sfeer wat et bevorderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jezelf vertrouwen!
Jij weet zelf heel goed dat je het wel kent, vertrouw dus op jezelf en de stress verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Wat mij ook altijd goed geholpen heeft, kijk om je heen, zie al die idioten die het papiertje wel hebben, dan kun jij dat toch ook.
zo heb ik altijd alles met de eerste poging gehaald.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga trouwen, ben je die tentamens zo vergeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
beetje handkarren sávonds in bed... ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heel goed voorbereiden en de dag voor het examen lekker nietsen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon stoppen met school. Maak van een mooie wereld een schoone wereld, wordt putje-schepper!