hoe kom ik in contact met een jongere uit Denemarken?

wij moeten voor school een presentatie houden en dit is een onderwerp ervan!

Toegevoegd na 38 seconden:
Het moet uiteraard wel veilig en betrouwbaar zijn!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik zou een school bellen (in het engels, tenzij je deens spreekt) en vragen of er leerlingen zijn die dat willen doen. Via die weg is het altijd betrouwbaar zoals dat ook andersom het geval zou zijn. Je kunt dan meteen even zeggen wat voor leerling je zoekt. Dus hoe oud, hoe goed moet die persoon engels kunnen, wat is de inhoud van het contact? En hoe wil je het doen? Bellen, chatten, mailen, skypen, écht bij elkaar op bezoek etc?

Houd er wel mee rekening dat zij dan ook wel willen weten of het betrouwbaar is. Dan kun je zeggen dat je een brief of mail vanuit je school / leraar zult sturen waarop je je vraag nog eens stelt. Dan kunnen ze zien dat het een school is die echt bestaat met een site en die ze zouden kunnen bellen als het nodig mocht zijn.

Om een geschikte school te vinden is wel wat lastig want hun sites zijn natuurlijk Deens. Je kunt wat proberen (google op skole).

Maar handiger is het waarschijnlijk als je het ministerie van onderwijs belt en vraagt welke scholen geschikt zijn voor jullie vraag. Tel 00 45 3392 5000. Of bel een Deense gemeente (=kommune) om naar een geschikte school te vragen. Via bron 3 klik je door naar alle gemeentesites voor contactgegevens.

Lees ter voorbereiding even de bron 1 waarin de opzet van het Deense schoolsysteem wordt uitgelegd zodat je wat beter kunt zeggen wat je zoekt.

Vraag bijvoorbeeld ook naar een school van hetzelfde type als dat van jou. Zit je bijvoorbeeld op een Jenaplanschool, een Vrije school, een montessorischool, een islamitische school, een openbare school, een hoogbegaafdenschool, een tweetalig onderwijsschool, een balletschool, een katholieke school of wat voor school ook. Dat geeft ook een soort verbondenheid en vertrouwen.

Een andere manier is via een sport of hobby of club waar jezelf bij zit. Als je bijvoorbeeld bij scouting of hockey zit kun je een scoutinggroep of hockeyclub bellen en vragen of ze jongeren weten die dit leuk vinden. Dat geeft dan een soort gezamenlijkheid en vertrouwen. Je kunt met elkaar dan ook praten over iets waar je allebei verstand van hebt.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk je werkelijk dat het ministerie van onderwijs daar op zit te wachten in deze tijd waarbij het een eitje is om in contact te komen met mensen uit Denemarken....
Poet
10 jaar geleden
Ik denk niet dat ze naast de telefoon zitten te wachten hierop. Maar als je toch belt is er vast iemand die dit leuk vindt en je de goeie kant op helpt. Bijvoorbeeld iemand met een functienaam als "medewerker internationaal", "communicatieadviseur" of "PR manager".