Wat is het verschil tussen het profielwerkstuk op havo en het profielwerkstuk op vwo?

Ik zou graag willen weten wat het verschil is qua niveau van het profielwerkstuk op atheneum en havo!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weinig verschil als het om een goede havist gaan en een slecht vwo'er.... misschien ook weinig verschil tussen een goede havist en een middelmatige vwo'er...

Het beste antwoord

Het verschil wordt vooral gemaakt door de docent hoe hij zijn opdracht formuleert. Maar inhoudelijk is er geen verschil. Waar wel een verschil in zit is het aantal studieuren dat er aan is verbonden. Voor de HAVO is dit 40 uur en voor het VWO 80 uur. Het is een schoolexamen en geen staatsexamen. Hierdoor verschild de invulling hiervan per school en vaak dus ook per docent.