ik zit op het vmbo en ik wil hierna naar een highschool voor een jaar als ik terug kom welke opleiding kan ik dan gaan volgen?

Toegevoegd na 52 seconden:
ik bedoel met welke opleiding zoals mbo hbo universiteit

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Als jij nu op vmbo-niveau zit dan kom je door een jaartje high school heus niet op het niveau dat je naar de universiteit of een hbo-opleiding zou kunnen... Je zult hooguit beter Engels kunnen.
Ivana
10 jaar geleden
Inderdaad, de highschool is hetzelfde niveau als het vmbo. Misschien een paar vakken meer als handarbeid en sport, maar veel scheelt het niet. Je bereikt dus geen hoger niveau als je daar heen gaat.

Antwoorden (1)

Dan kun je een mbo opleiding volgen. Je zegt namelijk niet op welk niveau je nu vmbo doet. Als je een vmboT opleiding haalt is die highschool echt niet hoger en kun je dus naar een mbo4 opleiding of naar de havo (als je score voldoende hoog was, dus zeker gemiddeld een 6,8).

Als je nu basis of kader doet zou het kúnnen dat je daarna naar een mbo4 opleiding kunt (maar dat kun je sowieso vaak al met kader).