Wat is voor Nederlanders de makkelijkste taal om te leren?

Voor buitenlanders blijkt Nederlands een hele moeilijke taal te zijn om te leren. Dus dacht ik, wat is voor Nederlanders de makkelijkste taal om te leren praten en schrijven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.7K

Het beste antwoord

Duits komt het dichste bij de nederlandse taal

Toegevoegd na 24 seconden:
of zuid afrikaans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Waarschijnlijk Engels, omdat je dit overal om je heen hoort (telvisie e.d.).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engels en Duits.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle Europese talen zijn voor Nederlanders makkelijk te leren.

Oosterse talen zijn qua uitspraak moeilijker aan te leren vanwege het anders gebruiken van de tong en de mondspieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engels of Zweeds, omdat allebei die talen geen al te ingewikkelde grammatica hebben. Duits snappen we al best gauw, maar die naamvallen, hè - dat is nogal een kluif om dat goed te leren...
(En het allergemakkelijkste is natuurlijk Vlaams of Zuid-Afrikaans - als je dat tenminste als aparte taal wilt zien - maar eigenlijk zijn dat natuurlijk vormen van Nederlands, beïnvloed door buurtalen (Vlaams) of tijd (ZuidAfrikaans)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlaams en Boers lijkt mij. Daarna Duits en Engels
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engels heeft natuurlijk het voordeel dat we het overal om ons heen horen/lezen, maar losstaand daarvan zou ik zeggen een taal die lijkt op het Nederlands, of op andere talen die je al kent. Een simpele grammatica doet ook veel.

Zweeds leerde ik om die redenen binnen 2 maanden.
Er zijn veel woorden die je kan herkennen uit het Nederlands, Duits, Engels, etc. ... én de grammatica is relatief simpel!
Voorbeeld: een werkwoord wordt niet vervoegd zoals bij ons (ik loop, jij loopt).. maar altijd in dezelfde vorm geschreven (ik loop, jij loop, wij loop). Op die manier bepaalt gewoon de persoon (ik, jij, hij) over wie het gaat.

Misschien gaat hetzelfde op voor nog meer (germaanse) talen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlaams, Engels en Duits.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn de talen die net als het Nederlands tot de 'Germaanse talen' behoren. De klank en de grammatica hebben onderling de meeste verwantschap.
Dit zijn: Duits , Engels , en Nederlands , de Scandinavische talen, Fries en Jiddisch.

Andere europese talengroepen zijn de Slavische (o.a.Pools en Russich) de Romaanse talengroep (Frans, Spaans, Italiaans, Portugees) en de Indo-iraanse talen (o.a. Perzisch) Deze talen zijn voor ons moeilijker te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja, dat verschilt per nederlanderin het algemeen lijkt het engels maar ik ken een boel mensen die beter zijn in frans dat engels.
en zelfs een groep die japans makkelijker vind dan nederlands.