Hoe kan ik slim worden?

Hoe word ik slim help me plz?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De drang om slimmer te worden kan natuurlijk ook in je karakter zitten.

Antwoorden (12)

-Veel lezen (en geen flodderblaadjes en flutboeken natuurlijk, maar boeken waar je iets van opsteekt. Mag best fictie zijn)
-Veel documentaires en discussies volgen /bekijken op teevee / DVD
-Veel zelf praten en discussiëren over alle mogelijke onderwerpen.

Zo leer je steeds dingen bij, leer je nieuwe gegevens en nieuwe verbanden zien, en wordt je steeds 'slimmer', of althans, wordt je wereld steeds groter en snap je steeds beter hoe die werkt.

Aan je aangeboren intelligentie kun je weinig tot niets doen, (je processor), maar hoeveel informatie je opslaat (je harde schijf) heb je voor een groot deel zelf in de hand. Een grote computer kan heel leeg zijn, en een kleintje propvol informatie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt ook je eigen smaak op alle mogelijke gebieden ontwikkelen door nieuwe smaken te proeven, nieuwe soorten muziek te luisteren, kunst te bekijken en te leren waarderen, affijn, op elk mogelijk gebied proberen een 'stapje verder' te komen. Die ontwikkeling stimuleert ook de ontwikkeling van je hersenen door steeds nieuwe verbindingen te leggen.

Puzzelen werkt trouwens ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, mooi antwoord! +
Jezelf ontwikkelen is altijd goed. Dit kan door je school af te maken en daarna een vervolgstudie te doen. Kies iets waar je interesse ligt.

Succes!
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
je bent goed zoals je bent, laat niemand je het tegendeel zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie tegeltjeswijsheid, maar hoe beantwoordt het de vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slimheid is geen aan te leren gimmick. leren je kwaliteiten te ondekken als uniek mens is wel te leren. hoe de vraag nu gestelt is verwijst het naar het eerste. het gevoel wat aangegeven word is (ik kan het mis hebben) onder te doen voor anderen omdat die slimmer zouden zijn. antwoord geven op de vraag zou impliceren dat dat ook echt zo is. sterker, instant antwoord geven, vind ik nogal aan de naieve kant. hoe de vraag nu gestelt is geeft de ondertoon niet weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Mijn antwoord..
door te besluiten dat je het bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent duidelijk al bezig om slimmer te worden door deze vraag stellen. En als je het antwoord op deze vraag hebt ben je al weer wat slimmer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen is op zijn eigen manier slim. Slim en intelligent zijn dan ook twee verschillende dingen. Om intelligent te zijn heb je wel aanleg nodig. Je kan niet van een zwakbegaafd iemand verwachten dat hij ooit hoogbegaafd zal worden. Zo heb ik een heel slim en intelligent kind en mensen zeggen vaak dat dat komt omdat ze drie grotere kinderen boven haar heeft. Dit is deels wel waar. Zien doen doet doen, maar het moet er wel inzitten. Als zij niet de capaciteiten heeft om iets te leren dan leert ze het ook niet.

Je kennis verbreden kan altijd en zo wordt je wel iets intelligenter. Je kunt kennis verkrijgen door zelfstudie. (Autodidact)

En slim is een relatief begrip. Wat de één slim vind hoeft een ander niet slim te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omega 3 vetzuren eten
http://www.visrecepten.nl/vis_en_gezondheid/vis_omega_3/
is goed voor je hersenen, kun je dingen nog beter onthouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Regelmatig de GV-site bezoeken en kennis nemen wat daar zoal voorbijkomt.

Je hebt de éérste stap gezet....!

Toegevoegd na 1 minuut:
('van' wat daar....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slim wordt je geboren, intelligent kan je worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slimheid is snel complexe problemen kunnen oplossen. Dit kan je trainen door veel complexe problemen op te lossen. Zoek een moelijke opleiding en daarna een moeilijke baan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat iemands intelligentie al bij de geboorte vaststaat maar dat het voor een groot deel afhankelijk is van de denkstijl die iemand zichzelf aanleert.

Een goed voorbeeld is de manier waarop mensen nieuwe talen leren. Je hebt mensen die een taal leren door zich ervoor open te stellen en zoveel mogelijk te spreken en te luisteren en zo hun woordenschat aan te vullen en de grammaticaregels te leren. Maar je hebt ook mensen die een taal heel erg vanuit hun moedertaal leren door zinnen en woordenlijsten uit hun hoofd te leren. Als jij een taal op die tweede manier leert kost het spreken van die tweede taal je meer energie omdat je naast het interpreteren wat je hoort en bedenken wat je gaat zeggen ook constant aan het vertalen bent naar je moedertaal. Mensen die de taal volgens de eerste methode hebben geleerd kost het minder moeite om een gesprek te voeren omdat de taal efficienter en toegankelijker in hun hoofd zit.

Een ander voorbeeld is dat als je 17 x 6 wil uitrekenen je dat kan doen door de tafel van 17 uit je hoofd te leren maar ook door 10 x 6 en 7 x 6 bij elkaar op te tellen.

Ik denk dus zeker dat je slimmer kan worden. Boeken over dit onderwerp kan ik je alleen niet aanraden want ik heb er geen een gelezen, en helaas voor jou ligt mijn eigen boek 'intelligentie zit tussen je oren' pas vanaf 2056 in de winkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slim ben je of ben je niet! Je kunt jezelf wel leren allerter te zijn. Ook is het mogelijk je interesses te verbreden. Deze combinatie zal je wel op een hoger belevingsniveau brengen. Dus "slimmer