welk vakkenpakket moet ik kiezen voor modeacedemie?

ik moet kiezen welk vakkenpakket ik nodig heb ik kan kiezen tussen: economie, zorg en welzijn en techniek

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het ligt er wel aan welke richting je in de mode op wilt en op welk niveau.
Bij de MBO-opleidingen is de vooropleiding afhankelijk van het niveau waarop je instroomt, maar ik leid af uit je vraag dat je havo of vwo doet.
Als je een HBO-opleiding zoals aan de Amsterdam Fashion Institute wilt volgen, zijn er alleen voor havo/vwo profiel C&M aanvullende eisen qua vakken. Andere HBO-opleidingen voor mode zoals bij Willem de Kooning zijn alle profielen toegestaan. Maar de meesten hebben wel een selectieprocedure, waarbij je vaak een opdracht moet doen of een portfolio moet laten zien (dit zag ik ook bij de MBO-opleidingen). Dit betekent niet dat je al alles moet kunnen, maar dat je kunt laten zien dat je creatief, gemotiveerd en ondernemend bent.

Conclusie: In principe zijn alle profielen geschikt, maar het is belangrijk dat je je portfolio ontwikkeld. Ook al ben je dus op school niet zo creatief bezig, zorg dat je dit wel bent in je vrije tijd en ontwikkel een eigen stijl.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt eraan welke richting je precies wilt gaan doen, maar economie klinkt voor mij het meest logisch; je moet toch al gauw ook deels de verkoop in (of er in ieder geval iets vanaf weten) als je in de modebranche zit. Veel 'mode beroepen' zijn gerelateerd aan iets met economie/handel/ondernemen.