ben je verzekerd voor ongevallen op school en draait de school op voor de gemaakt kosten,zoals tandarts,dokter etc.

mijn zoontje heeft een ongeluk gehad op school, er botste iemand op het schoolplein keihard tegen hem aan, afgebroken tand, gescheurde lip en een tand die scheef staat. Bij onze tandarts kon hij niet terrrecht en moesten met spoed bij de dichts bij zijnde tandarts en moesten toen betalen, kan ik dit verhalen bij de school.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij kan je dit verhalen op je ziekenfonds, zou 't daar in iedergeval even navragen

Antwoorden (6)

Je kan het verhalen op de persoon die tegen hem aanbotste. Tenminste als deze persoon geheel, of deels verantwoordelijk te houden is voor het ongeluk.

Verhalen op school lijkt me in eerste instantie niet mogelijk. Tenzij door nalatigheid van de school een gevaarlijke situatie is gecreëerd, waardoor dit ongeluk kon ontstaan.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Heel veel scholen hebben een ongevallenverzekering waar alle kinderen onder verzekerd zijn. Dus je moet snel bij het hoofd van de school het ongeluk melden, dan kan deze het doorgeven aan de verzekeringmaatschappij. Wat precies de dekking is van de verzekering weet ik niet.

Anders kan je de ouders van degene die tegen hem aanbotste aanspreken, die kunnen de aansprakelijkheidsstelling dan doorgeven aan hun WA verzkering. Deze dekt n.l. de schade die iemand per ongeluk aan een ander toebrengt.
Maar wel snel doen allemaal!!

Misschien zelfs allebei doen. De maatschappijen zoeken dan zelf uit wie het eerst moet betalen.

De aansprakelijkheidsstelling moet schriftelijk.

Dus alsvolgt:

jij
adres
tel. no

datum

Adressering

Geachte...

Uw zoontje botste tegen mijn zoontje. Gevolg ......etc.
Kosten ong. ...
Ik stel u aansprakelijk voor de kosten tgv van de botsing.
Wilt u uw verzekeringmaatschappij, als u die heeft, in kennis stellen?

Met vr. gr.

Ook als de mensen geen WA verzekering hebben, blijven ze toch aansprakelijk voor de kosten. Kinderen kunnen nu eenmaal andere mensen schade toebrengen. En dat is dus een risico wat je kunt verzekeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een WA-verzekering dekt alleen de schade als de verzekerde wettelijk aansprakelijk is. Dat lijkt mij hier niet het geval. Zie mijn antwoord hieronder. Mogelijk wordt de schade wel gedekt door de ongevallenverzekering van de school. +1
Als je kind naar school gaat, wordt het blootgesteld aan de risico's van het (buiten)spelen. Ik denk niet dat het andere kind of de school aansprakelijk gesteld kunnen worden bij een botsing. Dan moet er namelijk sprake zijn van een onrechtmatige daad. Het is niet onrechtmatig van de school om kinderen buiten te laten spelen en het is niet onrechtmatig van het kind (of van jouw kind) om per ongeluk tegen iemand op te botsen in het spel. Of jij zelf verzekerd bent voor ziektekosten, tandarts, moet je even nakijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor extra kosten buiten je verzekering om maak je als je naar een spoed arts gaat?

De vraag is wat voor schade heeft je kind die niet onder de ziekenkosten verzekering valt.
Een kapotte jas of zo kan via de Wa van de ouders van het andere kind. MAAR dan zul je moeten aantonen dat jou kind geen blaam treft. en dat lijkt me lastig met buiten spelen. Wie loopt er tegen wie en is er opzet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je al geprobeert het te declareren bij je eigen verzekering? Die kun je in eerste instantie bellen, en zij verwijzen je eventueel door. Wij zijn ook wel eens in een vakantie naar de tandarts geweest en kregen dit later keurig terug van onze verzekering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle scholen in Belgie zijn verzekerd en je kind dan ook als het op school is gebeurd.
is je zoontje direct na het incident naar een juf of meester gestapt ? zo ja : dan moest de leerkracht normaal bij ernstige verwondingen jouw zoon een papier van de verzekering meegegeven hebben . zo niet zou ik naar de directeur gaan oor meer uitleg. want normaal ben je voor zoiets verzekerd.